måndag 31 december 2018

Memoriam







Jag som sitter bakom tangentbordet just nu, är ordförande i Svenska Satanistkyrkan och har haft fördelen att under en längre tid haft livliga diskutioner med Helena vår Vice orförande, det var inte så många som kände henne även om hon har haft kontakt med väldigt många, suttit och svarat på skolarbeten, verkligen driven på frågan, inte bara hur man är satanist, utan hur skall vi göra för att ständigt göra det bättre, oss själva bättre, Svenska Satanistkyrkan bättre, satanismen bättre? I vår struktur som går att läsa om här "gradsystemet".  Har hon infört att varje ämbetsman/kvinna har till yttersta uppgift  sin funktion att inte bara utföra funktionen I sig, utan se vad vad som hela tiden går att utveckla.


Jag har under åren hunnit träffa många, det är sälllan jag har stött på en sådan engagerad och varm människa. Hennes sataniska eld var inte bara en eld utan en skogsbrand. Hur vi kunde sitta timma efter timma och planera att införa något som The Satanic Order hade innan den lades ned och gick upp i Svenska Satanistkyrkan 1998, och det var "magiska resor" då man gemensamt med någon eller några andra tar sig till platser i världen för att studera och lära sig deras tolkningar och användning av magi.


Hon brann särskilt för två projekt, det ena var gradsystemet, det andra var utgivning av en mängd handskrivet material från "gamla satanistkyrkan", teistiskt material som arbetades med i vår centrala loge som aldrig nådde ut till allmänheten.  Hon inspirerade mig väldigt mycket, man tändes nästan eld själv vid diskusionerna. En av hennes små sidotankar var att vi skulle tatuera oss, nu blir det inte så men den symbolen och texten hon valde ut får jag isåfall sätta som ett memoriam istället, men bästa sättet jag kan försöka minnas henne är att ta tag i dom intressanta projekten och verkligen utföra det, till ära för en riktigt satanisk kvinna jag hade turen få få lära känna en allt för kort stund. Och jag hoppas och skall försöka fylla i de stora skorna som hon lämnade efter sig att fylla. Tack för alla insatser du gjorde. Vila i frid min vän och syster.

Ave Satanas
Ave Santa Muerte





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar